از گرانفروشی کجا شکایت کنیم؟ سامانه 135

سامانه 135 وسیله شکایت از گران فروشی و کم فروشی

_چه خبررررررره …..چرا اینقدر گرون؟ من اینو دیروز فلان تومن گرفتم کی اینقدر گرون شد؟

-خدایا… از دست شما ها کجا شکایت کنیم؟چرا خون مردم رو می کنید توی شیشه؟

-فلان کالا رو که دارین چرا نمی فروشید؟چرا احتکار می کنید؟

-چرا قیمت ها رو روی کالا ننوشتین؟

اینها نمونه هایی از مکالماتی است که چند وقتی هست ما می شنویم و امروز میخوایم بدونیم چیکار می تونیم بکنیم ؟

سامانه 135

اگر شما هم از آن دسته انسان هایی هستید که نمی تونین از کنار این مسائل به آسونی بگذرین و با گران فروشی، کم فروشی، احتکار و غیره و غیره کنار بیاین تا اخر این مطلب همراه ما باشین.

سازمان تعزیرات حکومتی یک منبع و مرجع تخصصی برای رسیدگی و پیگیری تخلفات صنفی، اقتصادی و بهداشتی و همچنین مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

این سازمان مانند سایر مراجع و محاکم رسیدگی در ایران، ۲ مرحله رسیدگی اولیه یا بدوی و تجدیدنظر دارد. مرجع بدوی آن مرجعی است که به تخلفات گزارش‌شده رسیدگی می کند و حکم مناسب را صادر می‌کند. مرجع تجدیدنظر نیز در صورت اعتراض به آرای مرجع بدوی، وظیفه رسیدگی مجدد دارد.

درصورتی که بابت گرانفروشی ، احتکار، کم فروشی ،حمل و نگهداری کالای قاچاق شکایتی دارید می توانید از طریق تماس با  سازمان تعزیرات حکومتی شکایت به شماره 135 و یا گزارش خودتون رو در سامانه اینترنتی این سازمان به نشانی http://tazirat135.ir/ ثبت کنید.

نحوه ثبت شکایت از گرانفروشی در سازمان تعزیرات حکومتی:

طرح شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی از دو راه امکان پذیر است :

      1. تماس با شماره 135و ثبت گزارش و شکایت خود به صورت تلفنی
      2. مراجعه به سایت http://tazirat135.ir و ثبت شکایت و گزارش خود.

در ادامه به بررسی راه دوم می پردازیم یعنی شکایت و گزارش از طریق وبگاه سامانه 135

طریقه شکایت اینترنتی از گرانفروشی:

1.مرحله اول: به وبسایت سازمان تعزیرات حکومتی به آدرس http://tazirat135.ir/ مراجعه کنید.

روی بخش ثبت شکوائیه کلیک کنید و موارد خواسته شده را تکمیل کنید.

1.به سامانه 135 مراجعه کنید

2.ابتدا اطلاعات اولیه از قبیل استان، شهر، موضوع و شرح شکوائیه را وارد کنید.

2.درج اطلاعات محل وقوع و موضوع شکایت

3.در مرحله سوم باید اطلاعات شاکی(کسی که شکایت را طرح می کند)را وارد کنید.

افزودن یک شاکی برای ادامه مراحل الزامی است.

3.درج اطلاعات شاکی

4.وارد کردن نام و نشانی صنف متخلف یا مورد شکایت.

وارد کردن حداقل یک صنف ضروری است.

4.درج اطلاعات مربوط به صنف مورد شکایت

5.ارائه مدارک و دلائل شکایت

درصورتی که مدرکی برای ارائه ندارید می توانید به مرحله بعدی بروید.

5.ارائه مدارک و مستندات شکایت

6.برای اینکه شکایت شما ثبت نهایی بشه در مرحله ششم خلاصه ای از شکایت شما نمایش داده می شود آن را با دقت بررسی کنید و درصورتی که از صحت اطلاعات خود اطمینان دارید خلاصه را تایید و روی پذیرش نهایی کلیک کنید.

6.تایید خلاصه شکوائیه

شکایت شما با موفقیت ثبت شد

بعد از اینکه شکوائیه خود را ثبت کردید سامانه به شما یک کد پیگیری می دهد.

برای پیگیری شکایت خود می توانید بخش پیگیری شکوائیه را انتخاب و با وارد نمودن شماره پیگیری خود طبق منوال شکوائیه خود را پیگیری کنید.

طریقه ثبت گزارش مردمی:

درصورتی که گزارشی مبنی بر گرانفروشی، تقلب، کم فروشی ، حمل و نقل و نگهداری و فروش کالای قاچاق و …. دارید با مراجعه به سایت سامانه ارتباطات مردمی به آدرس http://tazirat135.ir/ مراجعه و این بار روی بخش ثبت گزارش مردمی کلیک کنید.

در این بخش نیازی به ثبت مشخصات خود ندارید.

 

در مرحه اول باید نام استان و شهر ، موضوع گزارش (می توانید چندین موارد را انتخاب کنید) و شرحی از گزارش خود را ارائه دهید .

درصورتی که تمایل داشته باشید از نتیجه گزارش خود به صورت پیامکی مطلع شوید می توانید در مرحله اول مشخصات گزارش دهنده را وارد کنید.

در مرحله دوم نام و آدرس نشانی صنفی متهم را وارد می کنید (وارد کردن حداقل یک متهم ضروری است)

 در مرحله سوم مدارک و مستندات خود را در صورت دارا بودن بارگزاری می کنید و در مرحله آخر خلاصه گزارش خود را تایید و گزارش خود را ثبت می کنید.

از قسمت بعدی به نام پیگیری گزارش مردمی، می توانید گزارش خود را پیگیری کنید.

درصورت هرگونه سوال درباره نحوه ثبت در سامانه 135 با شماره 07733127000 تماس بگیرید.